karrotillondon.blogg.se

Följ min resa genom Englands huvudstad!

Första dagen:

Publicerad 2016-01-18 23:57:49 i Allmänt, Dagbok,

Idag var det första dagen i den nya skolan! 
Skolan är jättefin men stor, så det är ganska sannolikt att jag kommer att gå vilse första veckan!
Vi fick rundvandring i skolan och sedan tog oss tre elever och en lärare ner oss till Richmond där vi fick se fina ställen på vägen och så fixade vi engelska simkort till nästan alla, några fick inte eftersom korten tog slut.
 
 
I kväll var jag inne i centrala Kingston med två kompisar. Först var vi inne på Zara i ett jättestort schoppingcenter där jag köpte mitt första plagg den här resan. Sedan gick vi och åt våfflor i ett mysigt litet våffelcafé. Efter det tänkte vi gå in till Primark, men de hade precis stängt så vi gick vidare för att äta riktig kvällsmat. Vi hamnade på Nando´s och åt oss mätta och när vi hade suttit där ett tag begav vi oss hem. 
Här hemma drack jag en kopp varm choklad och nu ska jag snart gå och lägga mig för att jag är ganska trött efter första dagen.
 
 
 
 
 
 
Skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolin Schöttelndreier

Jag är en glad elev som går på Polhem! Jag går naturvetenskapsprogrammet med profil Europa där jag får chansen att plugga utomlands i 5 månader. Här får du följa min resa hela vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela