karrotillondon.blogg.se

Följ min resa genom Englands huvudstad!

The City of London

Publicerad 2016-02-12 18:57:03 i Allmänt,

Idag hade vi endast en gästföreläsning i skolan där Percy Barnevik kom och pratade lite om ledarskap och vad han håller på med. Han berättade även några historier från nobellmiddagar och att han är "brevvän" med Barack Obama. Man insåg först efteråt hur framgångsrik han verkligen är! Hans barnbarn går på svenska skolan här i London och därigenom fixade de så att han kom hit och pratade och svarade på intressanta frågor. Vi fick även två olika böcker var som han personligen signerade. 
 
Efter föreläsningen åkte jag och två kompisar från klassen in till centrala London där vi bland annat besökte The Shard, London Bridge och Tower Bridge. Såklart hade jag med mig min kamera och tog en massa bilder. Det var verkligen trevligt och vi har insett såhär efter nästan en månad i denna underbara stad att vi åker in till centrala London alldeles för lite! Detta måste såklart ändras och vi har bestämt att vi ska försöka åka in minst två gånger i veckan (vi åker ju gratis buss) bara för att gå runt och njuta av denna underbara stad samtidigt som vi hittar nya och fina ställen. 
På väg mot The Shard
 
 
 
Ett snäpp närmre
 
Smygfoto
 
The Shard 
 
 
 
 
 
Mindf*ck
 
Några av de nyare byggnaderna i London.
 
En fin liten allé mellan husen, där vi satte oss på Starbucks och drack varm choklad/ kaffe och värmde oss en stund eftersom det var så kallt. 
 
// Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolin Schöttelndreier

Jag är en glad elev som går på Polhem! Jag går naturvetenskapsprogrammet med profil Europa där jag får chansen att plugga utomlands i 5 månader. Här får du följa min resa hela vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela