karrotillondon.blogg.se

Följ min resa genom Englands huvudstad!

Mycket som händer!

Publicerad 2016-02-04 21:18:46 i Allmänt,

Ja, jag vet att det varit ett tag sedan jag uppdaterade sist!!
Skolan har börjat sätta fart och vi har fått en del läxor och har även vårt första prov imorgon. Det är mycket som ska skrivas till Kultur & Idehistorian, många uppsatser som tar tid att skriva. Men vi har i alla fall varit på vårt första besök till The British Museum. 
 
Vi har inte tillräckligt med pengar för att åka in till centrala London hela tiden eller åka på så många andra äventyr det vill säga. Men vi hittar på en del saker i vår närhet. I morgon ska jag på ett pyjamas-party via skolan d.v.s. att alla kommer vara klädda i pyjamas eller annat som man kanske sover i. Det ska bli kul att se om vi hittar dit då vi aldrig varit där och den bussen som man ska ta dit ändras på vägen så att man ska trycka när man vill av och så stannar den vid nästa tillfälle. Vi får väl hoppas att vi kan möta upp några samhällare som har idrott där så att de kan hjälpa oss! 
 
Madde och jag har skaffat gymkort på ett fint gym som heter David Lloyd. I tisdags fick vi träna med en PT som satte upp ett program som vi kan utföra när vi är där och ska träna. Vi var främst ute efter ett gym med maskiner, men detta gymmet har allt! De har maskiner, frivikter, utrymme för klasser, vanlig pool, bubbelpool, bastu och steamroom. Har säkert glömt något men ja de har ju närmst allt. Vi fick ett ganska bra erbjudande då vi är under 18. Vi har full time access och eftersom det var jättemycket strul när vi skulle fixa allt med betalning och medlemsuppgifter etc. har vi fått 5 guest-passes och ett gratis pass med en PT. 
Vi har en underbar utsikt då gymmet är på tredje våningen och har fönster runt hela lokalen. 
Jag kommer inte bara jobba med maskiner utan jag har även tagit med mig några övningar från Kamp-Cardion där hemma som jag tänkte använda mig av för att få en variation!
 
Idag gick jag in till Richmond för att jag och en kompis skulle sätta oss på starbucks för att göra vår tyskaläxa. På vägen kom vi förbi en ekorre som jag hann ta en någorlunda bra bild på innan det försvann.
 
Ekorren
 
Den vackra utsikten på väg från skolan in till Richmond.
 
// Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolin Schöttelndreier

Jag är en glad elev som går på Polhem! Jag går naturvetenskapsprogrammet med profil Europa där jag får chansen att plugga utomlands i 5 månader. Här får du följa min resa hela vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela